tisdag 24 december 2013

Pre-Yule Träning

För en gångs skulle kan jag skryta lite över min träningsmängd!

Må: Massor med promenader
Ti: Försiktig muskelträning på gymmet
On: 60 min Fitnesspilates
To: 60 min Bodystep
Fre: 30 min löpning + lite muskelträning
Lö: Vilodag
Sö: 60 min Bodypump

Och då har jag ofta gått minst 5 km per dag utöver tränandet. Pepp, pepp!
Det är skoj att trivas på gymmet igen, vi ska bara se ifall jag har råd (och tid) att fortsätta gymma sen efter januari. Jag har stela lår och överarmar som Satan efter söndagens pump (första på 2-3 år..?), och det känns bra, på nåt sätt. Den här veckan blir det antagligen inte så mycket träning, men jul och allt, men ska försöka åtminstone komma ut och få frisk luft och mjuka upp musklerna. Stretcha och sådär. Och mata kroppen med en massa god julmat, förstås!

Sen, efter en trevlig konversation med fina A som gjorde frivillig militär med "vår egentliga årskull" (Vi är båda två 88-or), har jag kommit fram till att det nog blir ELSO och Riihimäki som första val. Kommer jag inte in dit sen så försökte jag åtminstone, och så tror jag att Dragsvik blir mitt trygga andraval.

Ha en fin jul!
//Blivande Beväring W.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar