torsdag 26 februari 2015

129 dagar - what the actual fuck?!

Herregud, jag insåg just att det snart bara är 100 dagar tills jag rycker in o_O Det blir liksom mer och mer verkligt. Jag kan inte åka på det och det lajvet, för jag rycker in veckan före, jag fick påminna min förman om vilka datum jag önskar få semester i och med att jag helst vill ta ut den före jag rycker in, och det har kommit upp i diskussioner angående läkemedel och what not.

Här i veckan fick jag äntligen tagit tag i dethär "varför kan jag inte göra armhävningar?!" då syster agerade liter PT åt mig på gymmet och kollade min teknik och gav tips på övningar. Tydligen har jag inga större fel i tekniken förutom att jag kunde spänna magen mera (vart har min pilatesträning försvunnit under vintern?), utan det är främst muskelstyrkan som saknas. Bröst, biceps och triceps. Alla de muskler jag har som svagast... samt axlar. Nå, jag vet vad jag kan fokusera på om inte annat.

Sen har jag också tagit itu med "lära mig äta havregrynsgröt", och det var ett snabbt projekt ;) Åtminstone tillsammans med banan var det till och med riktigt nami, men bara som sådan kan det nog krävas lite tillvänjning.


Till sist: PV har nyligen gjort en ny video kring kvinnor i leden, kika gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar