lördag 28 februari 2015

Förberedelser och papperskrig

Idag har jag skickat in min ansökan om militärunderstöd till FPA. Enkelt gick det, hittills i alla fall. Såvida de har mitt ursprungliga hyresavtal, vilket de torde ha. Jag bifogade bara min nya hyra för 2015. Sen kan man tydligen få elavgifter ersatta också, vilket vore helt jees eftersom en ju inte har överdrivet med inkomster under tjänstegöringstiden, men jag förstod inte riktigt hur man skulle redovisa för sånt, för jag har ju varken summor eller förfallodatum än..? Kanske man gör det retroaktivt? Vet nån? :P Om inte annat får jag väl fråga.

Jag borde gå och be om rätt papper från jobbet också, så jag får meddela om... vad det nu kan heta, tjänstegöringsledigt eller nåt. Jag har nämnt det en par gånger, men tydligen är det något av en cirkus att hitta det, så det skjuts upp. Ingen brådska i och för sig, men det vore skönt att få det ur världen. Hittade dessutom mitt vaccinationskort och mitt glasögonrecept här då jag grävde i mina papper efter rätt hyresavtal, så de åker ner i kuvertet med inryckningsordern så jag har dem på ett och samma ställe.

Nu ska jag träna armarna lite :) Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar