måndag 20 april 2015

11 veckor, 77 dagar

Idag är det exakt 11 veckor, m.a.o. 77 dagar, tills jag sätter mig på Pampasbussen ner till Dragsvik. Jag anmälde mig till den i förra veckan, och har därmed en grej som folk tipsat mig om redan fixat. Utöver det har jag utan större huvudvärk fått fixat kattvakt till min militärtid, i och med att snälla Sonja tar dem från hösten och snälla Zacharias tar dem över sommarens tills Sonja är tillbaka i Vasa. Tusen tack åt er!

Idag ska jag skicka in förhandsförfrågan också, där jag kryssade i mitt intress för de olika vapenslagen (?) i ordningsföljden 1. Eldledning (ledarskapsutbildning), 2. Granatkastarlinjen (ledarskapsutbildning) och 3. .... öh, nu kan det hända jag redan glömt hur det stod, men typ kustjägarlinjen (ledarskapsutbildning). Kryssade också för "intresse för RUK", för oavsett om jag sedan har vad som krävs för det så finns i alla fall intresset. Det kuvertet ska postas idag.

Sen är tanken att jag nu ska försöka ta mig själv i nackskinnet vad gäller träningen. Dryga 10 veckor är INTE lång tid, och jag hade hoppats att jag skulle hunnit mycket längre by now. Nu då skolan på riktigt börjar ta slut (kandidatopponering om 30 min, iiihk!) och jag inte jobbar överdrivet mycket så finns i alla fall tiden. Vi ska se om jag får utmejslat veckoplanen här snart, men idag fick jag iaf genomfört ett knappt entimmespass ben + lite överkropp, och imorgon ska jag försöka satsa på morgoncore. Hurt hurt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar