onsdag 11 september 2013

You're in the blogosphere now.

Nåja, så kom jag mig äntligen för att starta upp denhär bloggen, för att hålla den här delen av mitt liv särskilt från resten (och för att jag inte delgjort mina militära planer för särskilt många än).

Presentation?
Jag är en halvvuxen finlandssvensk tös som här i slutet av sommaren 2013 kom mig för att nysta upp tanken på frivillig militärtjänstgöring för kvinnor, och fann mig vara mycket mer motiverad och intresserad än jag någonsin insett. Det som under tidigare år varit ett nyfiket intresse och en övergiven plan, kom att bli en faktisk framtidsdröm, och planen är att skicka in alla papper under vårvintern 2014, och förhoppningsvis kunna rycka in i kontingent II/14 (även om jag misstänker att det blir senare). Tjänstgöringsort och förband funderar jag ännu på, men jag har ju fram till januari på mig att fundera, så månne det inte klarnar. För stunden intresserar ELSO i Riihimäki, men även Dragsvik bara av praktiska orsaker. Mer om det nån annan gång.

Här tänkte jag ventilera mina tankar och planer, träningsfunderingar, frågor och sånt. Tjah. He va nu he. Är för trött för att skriva mer för stunden, och har i nerverna på att försöka få den här bloggen att se ut för nåt :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar