måndag 17 februari 2014

Kroppsanalys

Gick på kroppsanalys idag på gymmet, som del av en gå-ner-i-vikt-utmaning. Int eöf rtt jag tänker ta utmaningen på alltför stort allvar, jag är mer nyfiken på vad jag hade för värden eftersom jag aldrig testa sånt förr :)

Muskelmassa: 36,4 %
BMI: 22,9
Fettmassa: 24,3 %
Visceralfett: 6 liter

...dvs. helt vettig utgångspunkt. Enligt denhär tabellen är jag normal på alla vis, och också enligt tabellen på pappret jag fick som kopia. Muskelmassan tyckte jag lät mycket, men det var innan jag visste var medelvärdet var :P Tränaren menade att jag kunde ha 40 som mål, så det tänkte jag väl sikta på :) Inte för att jag kan mäta här hemma före maj... Fettprocenten tyckte han också var riktigt bra, även om man kunde sikta på att ta ner det till 21, vilket alltså ligger lågt ner på normalskalan. Låter helt vettigt för mig med :) Ska jag gå upp i muskelmassa går jag gärna ner i fettmassa också. En bra insikt var att jag har rätt mycket visceralt fett, dvs. runt de inre organen. Så, det skulle inte alls vara dåligt att tappa lite. Långa lenkkin och cardio, och mindre choko, tyckte tränaren ;)

Få se då sen i maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar