söndag 23 februari 2014

No ELSO for me...

Jahas.

I torsdag fick jag ett brev från försvarsmakten. Jag hade pulsen i jag vet inte vad i säkert en halvtimme förrän jag vågade öppna kuvertet.

"Hyvä vastaanottaja

Olet hakeutunut erikoisjoukkohaussa elektronisen sodankäynnin koulutukseen. 
Valitettavasti tällä kertaa valintapisteesi eivät riittäneet valintaan.

Kiitos mielenkiinnostasi elktronisen sodankäynnin koulutusta kohtaan, 
toivotan hyvää alkavaa kevättä ja mukavaa tulevaa varusmiespalvelusaikaa.

Keskuksen johtaja (X)
Everstiluutnantti"

..Så att ja. Nåt ELSO blir det i varje fall inte för mig. Tatan ändå. Får se nu då vart jag riktigt hamnar. Måste ju ta en ordentlig funderare nu, vet ju int om Riihimäki alls lockar så myki nu mera. Nå, jag hinner nu tänka. Och träna. Och ångra mig... Men jag är lite fundersam över dedär poängen. vadå poäng? Är det ett vackert sätt att säga att de inte tar in kvinnor i år, eller  att svenskspråkiga inte är välkomna? Hmpf. Ska riktigt ta och kolla hur det gått för andra på Aamukampa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar