söndag 23 februari 2014

Träning, vecka 8

Må: 10 min cykel, 5 min crosstrainer, 55 min pump
Ti: 55 min mycket lugn pilates + armmuskelträning hemma
On: 10 min crosstrainer, benmuskelträning, 5 min armcykel
To: 20 min löpband, armmuskelträning
Fre: -
Lö: -
Sö: 20 min löpband, benmuskelträning, 30 min kiinteytys + lite rygg

Helt okej, även om dygnsrytmen kom emot där fredag-lördag och jag inte orkade med något alls. Ännu idag var jag helt trög i hela kroppen tills jag steg in i gymmet. Då var det energi så det bara sprudlade om det - sprang snabbare än jag gjort alls hittills, och det kändes ingenstans! Känns fint att få in lite rutin med längre uppvärmning nu - har börjat köra 2 min gång + 3 min löpning varvat i 20 minuter som uppvärmning. Skoj också att inse att jag börjar se framsteg i tyngderna - nästa vecka får jag nog börja öka tyngder pånytt i benmuskelträningen, för 3*15 reps börjar nästan vara uthärdligt :)

Det blev lite mycket armar och ben den här veckan, ska försöka lägga mer fokus på rygg, mage o rumpa nästa vecka istället. Har också börjat kolla upp möjligheten att börja ta protein-tillskott i pulverform för att främja muskelbildningen, och för att jag är nyfiken ;) Dessutom är det skoj att involvera sig i träningen! Jag köpte nya träningskläder i början av veckan, och det är riktigt roligt att klä på sig numera ^^ Vad gäller mina mål så nådde jag första målet redan i början av veckan, men jag har inte riktigt mycket pengar på kontot, så vi kan räkna träningskläderna som den belöningen :)

Nu ska här planeras nästa vecka..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar