söndag 2 mars 2014

Träning, vecka 9

Må: 10 min cykling, 10 min löpning, armmuskelträning o planka
Ti: 30 min Lets Go och 5 min början av HIIT
On: -
To: 40 minuter hemmapilates (armar, vader, rumpa, nedre magen)
Fre: 10 min löpning, 30 min kiinteytys
Lö: -
Sö: 10+10 min löpning, benmuskelövningar, lite armmuskler (1.1)

Så att, riktigt skapligt. Lite mer core kunde jag ju kanske ha hunnit med, men voi voi. Därtill har jag börjat med en armhävningsutmaning som ska lära mig att göra armhävningar ;) På 4 veckor ska man lära sig göra 100 armhävningar, men eftersom jag inte ens kan göra en enda som utgångspunkt så börjar min från nivå 1, armhävningar mot väggen, och efter 4 veckor kan jag istället gå till nästa nivå - armhävningar mot bord. Sedan bänk och sedan golv. Så det lär ta till sommarn förrän jag börjar komma nånstans, men jag ska försöka hålla fast i rutinen och låta det ta tid! Jag har ju ändå inte bråttom.

Vad gäller februari-mars-utmaningen så går det väl sådär. Jag dricker inte så mycket vatten, men jag tränar. Jag går egentligen inte ner i vikt (kanske ett kg på en månad?), men jag bygger muskler istället. Och i mars ska jag leva billigt, har jag blivit tvungen att bestämma mig för, så förhoppningsvis hålls småätandet till ett minimum ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar