måndag 24 mars 2014

Träning, vecka 12

Må: 30 min hemmapilates på morgonen, 20 min löpband, ben- o armmuskelträning
Ti: 30 min morgonpromenad, 30 min HIIT
On: 5 min uppvärmning på löpband, benmsukelträning
To: 20 min löpband, ben- o armmuskelträning
Fre: 15 min hemmapilates (magmuskler)
Lö: Armhävningsutmaning och 30 min Bootcamp-DVD
Sö: 15 min hemmapilates (rumpa)

Fin vecka, även om det var lite mer på den lata sidan till helgen. Jag har blivit dålig på att träna annat än ben o armar på gymmet också, men voi voi. Det är så roligt att se resultaten ^^ Att veta att jag började med 10-15-kilos tyngder på vissa apparater och nu är uppe i 35, och att jag senast fick höja benpressen till 80 kg, och ändå klarade av ett 3*10-set. Wheee ^^ Dessutom är det rent bisarrt att faktiskt kunna se och känna sina egna armmuskler, efter att ha levt 25 år utan att nånsyn ha sett en skymt av dem.

Den här veckan blir det mera försiktig träning, för jag ska fasta. Idag är min ordentliga nedtrappningsdag, och imorgon börjar master cleanse och saltvattenskölj. Får se om jag håller ut i 3 eller 5 dagar, men åtminstone söndag ska vara upptrappningsdag. Länge sen jag fastat, så det är väl lite på tiden. Giv mig mental styrka :)

Idag är det förresten också exakt en månad till urvalstillfället. Huuuu! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar