söndag 9 mars 2014

Träning, vecka 10

Den här veckan är det inte så mycket att skryta över, dessvärre.

Må: 10 min löpning, 30 min kiinteytys
Ti: 5 min lugn cross, 30 min HIIT
On: (Armhävningsutmaning 1.3.2)
To: (Armhävningsutmaning 1.1.2)
Fre: -
Lö: -
Sö: (Armhävningsutmaning 1.1.3) + inplanerad kvällspromenad

... dvs bara 2 ordentliga träningspass på hela veckan. Jag skyller på torsdagens festande, som ställde till med en massa rådd i kroppen, och det är först idag jag börjar vara riktigt bekväm med mig själv igen. Vikten har trillat ner nåt steg också. Och så har jag ju för all del tränat armarna lite smått. Jag har knyckt upp tempot för utmaningen en smula, för jag orkar inte vänta på att det ska ta 4 månader innan jag är där jag vill vara :P

Visste ni (vem då? :P) förresten att det i år är rekordmånga kvinnor som sökt in till milin? :)
"Sammanlagt 818 kvinnor sökte i år till den frivilliga militärtjänsten för kvinnor. Det tidigare största antalet (793) är från år 1995, då det blev möjligt för kvinnor att göra frivillig militärtjänst. Ansökningstiden för frivillig militärtjänst för kvinnor gick ut den 3 mars 2014."
(Källa. Puolustusvoimat.fi/sv)


Mycket folk på aamukampa verkar redan ha fått sina uppbådspapper, jag väntar fortfarande på mitt... Iiiiihk. Vart dröjer det? Det ryktas om att det sku vara i mitten av april nån gång. Hoppas det inte ställer till nåt med skola eller jobb. Hmpf, nå vi ska nu se. Kanske träningsmotivationen lyfts ytterligare bara jag får det där sakrans pappret :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar