söndag 2 februari 2014

Träning, vecka 5

Ursäktar för att det bara blev träningsdagbok av det hela nu, men det finns inte mycket mer att skriva om för stunden. Nu är det ungefär en månad tills den egentliga deadlinen för kvinnornas ansökan går ut, så efter en månad kommer jag börja förvänta mig att höra från försvarsmakten så småningom... fram till dess tränar och lever jag i förväntan.

Det är nu ännu bara söndag eftermiddag men jag har för mig att idag blir vilodag för jag känner mig sådär lagom utmattad i kroppen. Tror jag ska stretcha ikväll bara, det har varit en relativt duktig träningsvecka ändå.
Må: 60 minuter Bodystep
Ti: 30 minuter HIIT Bootcamp och sedan armmuskelträning + planka
On: Vilodag, hann inte med träning
To: 30 min snabb gång på löpband och benmuskelövningar + lite rygg
Fre: 10 min löpband, armmuskelträning, lite magmuskelträning och planka
Lö: 60 minuter Bodystep
Sö: Vilodag.

Det braiga med januari är att en massa gym har öppet hus pga. folks nyårslöften ;P Så även om jag inte hunnit fara på Step på mitt eget gym än (det går bara en gång i veckan och jag har föreläsning då) så hann jag på step i måndags på Easyfit och igår på LL inne i stan ^^ Jag ÄLSKAR step! Det är så rytmiskt och härligt och svettigt. Mmmmm-

Det här med plankan är något jag försöker träna upp också; Första gången jag och J plankade så höll jag väl 2 minuter, sen ökade jag till 2 min 30 s andra gången, och den gång jag plankat själv sedan dess drog jag 5 sekunder till på ren och skär jumalauta. Jag har bestämt att det inte får gå neråt i varje fall :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar