lördag 26 april 2014

Aamukampa

Redan i höstas råkade jag på Aamukampa, en sida med ett aktivt diskussionsforum. Under hösten. vintern o våren har jag hängt där en del och fått svar på mina frågor. Nu, då jag är så überpeppad på allt, så har jag suttit och läst igenom broschyren jag fick med mig hem, och har suttit och övat gradbeteckningar ;) Ja jag vet, men värre slöseri med tid finns det ju i världen. Typ 2048. Om inte annat så lär jag mig en massa titlar på finska :) Aamukampa har nämligen ett flashspel med vilket man kan öva gradbeteckningar... Här sist kom jag upp till 39 rätt :) Då har jag dock haft lite stöd av broschyren, för spelet har lite småfel emellanåt, och alla beteckningar finns inte med.

Enligt aamukampa borde folk ha fått lösenordet till marsmars-tjänsten (ett träningsprogram på nätet) vid uppbådet, men nåt sånt fick inte vi, så jag har också mailat marsmars, och fick snabbt svar att jag borde kontakta regionalbyrån, så det ska jag väl ta och göra. Inte för att jag nu nödvändigtvis tänker börja följa nån militär träning, men jag är nyfiken på hur det ser ut :)

Sen har jag beslutat mig för att avsluta mitt nuvarande gymmedlemskap i slutet av maj, för jag har hittat ett kort till WSC (Stans bästa gym enligt mig..!) att hyra från juni till december. Måste bara gå via gymmet nån dag och säga upp det före slutet av april. Inget illa om mitt nuvarande gym, men jag saknar nog faktiskt Lesmills timmar, såsom ordentlig pump, step, och attack. Plus att det skulle vara skoj med ett ställe som har lite mer ordentlig utrustning, och ett klientel som är lite mer i min åldersgrupp :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar