söndag 7 september 2014

Träningsstatus

Efter en väldigt lat augustimånad, då jag hade semester och dessutom var på resande fot en hel del, så har värdena vad gäller muskelmassa med mera gått åt helt fel håll. Jag tänker inte ens räkna upp dem, för sist jag mätte var det dessutom efter en synnerligen dålig vecka. Men rutiner gör bra för min själ, och den här veckan har jag för första gången på evigheter kommit upp i dedär 5 timmarna träning (icke räknat vardagsmotion) som jag försökt sikta på. Så, månne jag inte är tillbaka på rätt spår snart.

Eftersom jag haft ledig dag idag så kom jag mig för att kolla var jag står gällande konditionstesten och Cooper! Här har ni resultaten från i maj, och resultaten från idag:

Jämfotahopp:  Från 127 cm till 151 cm. Wohoo! Enligt siviilinaiset hoppad jag alltså helt över en resultatklass och gick från välttävä till hyvä! Jee! Klarade mitt sommarmål med råge, alltså. Mitt nästa mål är väl att komma upp till hyvä enligt sotilasnaisets bedömning. dvs. ytterligare 9 cm. Iom. att jag nu luskat ut tekniken lite ska det väl inte vara omöjligt..!

Situps: Från 41 till 39. Nåjåå, inte jätteförvånande. Tappade tekniken lite efter hälften. Inga framsteg, men inga enorma förluster heller, fortfarande enligt kiitettävä på strängare skalan. Nästa mål är fortsättningsvis 42.

Armhävningar: ...Nåjaa. Jag insåg här att civilkvinnor mäts med knäna i marken, så jag överväger att helt enkelt träna upp det ordentligt, och sedan försöka kolla upp vad i min teknik som går fel förrän jag går vidare. Det där att jag skulle ha klarat 7 stycken sist var nog årets lögn. Nu hade jag 15 (välttävä-tyydyttävä) ganska urusla med knäna i marken, och inte ens en halv riktig. Kvalitet framför kvantitet med dethär nu.

Cooper: Från 2500 till 2550 :) Inga enorma framsteg alltså, men om det skulle fortsätta i samma takt så vore jag uppe i 2700 före inryckningsdatumet, så jag är jättenöjd. Dock började jag alldeles för snabbt, och inledde slutspurten alldelels för tidigt. Och det är knepigt att avgöra hur långt jag kom... det här är min avancerade gissning. Iaf var det längre än sist. På vintern får jag väl mäta på löpband eller nåt. Eller åtminstone träna på löpband. Det långtid målet är 2700, nästa delmål är helt klart 2600.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar