söndag 7 september 2014

Listigt

Jag har inte så mycket att skriva om för stunden, men listmänska som jag är fick jag för mig att redan nu, 300+ dagar före det är aktuellt, göra en lista över saker som jag tror mig behöva ha med mig då jag rycker in. Yes, I'm bored. Men det tillkommer säkert saker under årets lopp, så lika bra att ha en redig lista att uppdatera.

  • Necessär med ansiktsmönja, fuktighetskrämkräm, tandborste o -kräm, shampoo, bindor m.m, deo, eventuellt linser o linsvätska. Nagelsax, läppomada. Solkräm
  • FPA-kort o körkort, vaccinationskort, glasögonrecept
  • Telefon o -laddare, extra-akku, knopphörlurar
  • Kontonummer uppskrivet, Plånbok med cash
  • Beväring 2014-broschyren, inryckningsförständigandet
  • Egna lenkkitossor
  • Egna strumpor o trosor, 2-3 sportbh:n och tvättpåse, tvättnötter
  • Nån bok
  • Karkki/proteinpatukker
  • Hänglås
  • Burana o plåster, skavsårsplåster, antihistaminer, ad-piller, kortisonsalva, bassalva, ögondroppar, öronproppar
  • Armbandsur med alarmfunktior
...så långt har jag nu kommit, efter att ha utgått från eget huvud, PV:s broschyr och aamukampas skriverier. Och så jättemycket mer kan man väl inte förvänta sig att dra med första dagen, heller...
Som en rolig detalj så kommer jag antagligen vara på bröllop helgen före inryckningsmåndan, så antagligen blir det inte att fara hem till Österbotten där emellan. Jag får alltså dra med allt som jag bara behöver till Nyland och sen lämna allt hos nån kompis eller nåt :3

I senare skeden (inte första två veckorna...) tror jag mig också behöva:
  • Svart simdräkt (eller sen bara svarta underkläder till SA:s...)
  • Sportunderställ
  • Pannlampa 
  • Puukko 
  • Knäskydden som jag redan har i hyllan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar