lördag 30 augusti 2014

Tjejsnack

En grej som jag hunnit fundera på mycket angående min militärtid är dethär med mensen. Folk som inte har lust att läsa om sånt kan alltså klicka vidare nu, även om jag inte tänkte bli särskilt grafisk.

Foto: http://ekojalanjaljilla.fi/wp-content/uploads/2013/09/kuukuppi.jpg
Det där med att spendera veckor i skogen, utan tillgång till rinnande vatten och toaletter, det låter inte jättelockande till att börja med, och ännu mindre så då man är kvinna och blöder. På aamukampas forum finns det en hel del diskussioner om det här, och jag kan väl inte påstå att jag blivit jätteövertygad av allt som sagts där, men åtminstone har jag kommit fram till att menskopp är ett fantastiskt tilltyg... Jag har använt kopp i snart 5 år nu tror jag, och aldrig trodde jag ju att det skulle kunna vara så enkelt att jag helt glömmer bort att jag har mens. Särskilt så kan jag tänka mig att det kan vara i skogen. Så månne jag nu inte klarar mig med både menskopp och bindor.

Foto: https://www.sundhed.dk/content/cms/72/20472_3290-2-p-ring2-jpg960x757.jpg

En orsak till att jag tog upp dethär är att jag nyligen skaffat p-ring. Jag har inte ätit hormonpreparat sedan... bah, jag minns inte ens. 2008? Men eftersom jag jättegärna skulle vilja skjuta upp mensen vid behov under militären, så tänkte jag att det kanske är på tiden. Egentligen är jag inte så het på tanken på extra hormoner i min kropp, men tyvärr så går det ju inte att skjuta upp mensen med metoder som spiral. Och helt ärligt, så om det går att undvika att det infaller precis under typ mullibordellen eller nåt liknande så tar jag alla chanser...

Bah, jag som tyckte jag hade mycket mer att säga. Tydligen inte. Tjipp o hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar