lördag 9 augusti 2014

331

Nedräkningen fortsätter, och jag hinner faktiskt med lite träning :) Då jag började jämföra med hur mycket träning jag orkade med förra hösten (typ 2 pass i veckan) så har jag ju nog gått framåt i alla fall :) Den här veckan har jag hunnit träna 3,5 timmar uppdelat i 5 pass, varav en timme är step och en timme pump. Heja mig! Dygnsrytmen är dock helt från reven, så det blir mest kvällsträning.

Imorgon ryker ännu en tagg.

Jag hade besök av en vän som är hemma på permission nu i helgen, fick höra en massa om vad som sker på brigaden och bli både avskräckt och mera taggad. Lärde mig att faneden tydligen svärs i Pampas för pampeserna, och att det är redan om en vecka. Sen bad jag om lov att få pröva lomajackan och baretten, och fick instruktioner i hur många fingrar det ska vara mellan mösskant och ögonbryn och hur dragkedslåsen ska svängas och jumalauta vad noga det ska vara :P Men det är väl militären for you, I suppose.

Så fick jag infomail från kursen jag ska på, om vad man ska ha med sig och allt möjligt. Iiih! Om två veckor är jag där, med viftande öron och skakande ben. Borde ta och kolla hur jag smidigast hittar till området, och om det är en faktisk praktisk möjlighet att jag skulle hinna besöka K före eller efter. Kanske vore det nu bara enklast att ta det vid nåt annat tillfälle, men vi ska nu se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar