måndag 9 mars 2015

796 kvinnliga sökande i år

Det har varit grymt med milidiskussioner den senaste veckan i mitt liv, så jag ska ventilera lite. Sen hittade jag också på SA:s sidor att det var många sökande till årets ansökan också. Skoj! Kanske vi får ordentligt med kvinnfolk till Dragsvik i sommar då, Ojojoj. 118 dagar kvar.

Lämnade in papper till jobbet i veckan, en kopia av min inryckningsorder. Kollegorna tar upp det då och då, "mihin olitkaan menossa?" och "hur många dagar kvar nu?" och "No, jännittääkö? :D". Under helgens körsitz blev jag och prata med en tjej som gjorde militärjänst för något år sedan, och det framkom att det gjorts ganska stora strukturförändringar i Dragsvik sedan i julas; Amfsken finns tydligen inte mera, och sen en massa annat. Jag har försökt kika, men det nämns främst att det genomförs förändringar inför försvarsmaktsreformen. Mera fältdagar och repövningar och whatnot. KJK finns heller inte mera.

Nåja, tydligen hade jag inte så hemskt mycket att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar