måndag 30 mars 2015

Mrs Smith

Efter att i hur många månader som helst varit rädd för smith-maskinerna på gymmet, och igår faktiskt lärt mig vad de HETER, så tog jag idag modet till mig och prövade dem för första gången. Och det var ju inte så paha, även om det kändes som om alla på hela gymmet glodde på mig X) Nu kanske också jag vågar bänkpressa med stång, för det törs jag annars inte utanför pump-passen.
Jag har också kommit mig för att våga pröva på assisterade chinups/dips, och har alltså för första gången i mitt liv gjort en chinup! Låt sedan gå att motvikten vägde mer än mig, och att det med andra ord inte var så mycket att skryta med, men nånstans ska man väl börja ;)

Sen började jag igår prata med en tjej som hittat min blogg och som tydligen rycker in samtidigt som mig till Dragsvik, hur roligt som helst! Skoj att ens på avstånd veta vem man antagligen kommer att dela stuga med, och att kunna ventilera nervositet åt nån :P Dagarna tickar ju sakta neråt...

TVÅ dagar kvar av godisstrejken för övrigt, och inte en karamell har tagit sig över mina läppar ^^ Dock har jag nog ätit både glass, chips och efterrätter med god aptit :P En synd i taget! Tänkte försöka skärpa vardagsmaten med måtta, och börja med gottdagar högst en dag i veckan, samt skära ner lite på kolhydratintaget. Det har blivit så grymt mycket smörgåsätande den sista tiden, och magen gillar inte. Inte huvet heller. Nå, vi ska se! Hurt hurt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar