tisdag 24 juni 2014

Matprat

Jag fick resultatet från min femdagars kostanalys idag, och i sammanfattad form lät det såhär:
  • Jag äter regelbundet, vilket är bra
  • Mina portionsstorlekar är okej och jag äter mig lagom mätt
  • Mina kolhydrater kommer i huvudsak från bra källor
  • Jag håller dock rätt ofta godisdagar inne i veckan också, då jag känner för det
  • Jag får i mig bra protein, men mellanmålen är ibland lite proteinfattiga
  • Jag får i mig bra fetter
  • Antioxidant- och vitaminintaget är bra
Så att, generellt sett riktigt fint, förutom att jag skulle kunna hålla mig till lördagsgottande och äta lite mer proteinrika mellanmål när jag nu en gång försöker bygga muskler. Inget revolutionerande resultat alltså, och inget jag nu skulle betalat för, men då anser jag mig veta en hel del om kosthållning redan, så så...

Sen kan jag nämna att jag bytt upp mig i vågväg, och numera kan mäta fett- och muskelprocenten hemma :) Hittade en billig analysvåg för typ halva priset av vad en enda kroppsanalys skulle kostat på mitt gym, så jag slog till. Imorse låg mina siffror såhär:
BMI: 21,5 (Normalt, även om BMI är en överskattad mätmetod)
Fettprocent: 21,3 (Enligt min tabell "Bra")
Vattenprocent: 58,1 (Enligt min tabell "Bra")
Muskelprocent: 37,3 (Enligt min tabell "Normal").
Så, främst är jag nyfiken på att se åt vilket håll förändringen sker :)

och nej, gymaktiviteten är grymt låg för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar