söndag 1 juni 2014

WSC, here I come!

Idag aktiverades mitt nya gymkort, och jag har äntligen tillgång till stans bästa gym igen..! Wohoo! :D Idag tänkte jag därför fira det med att gå det första Step-passet på ett halvår. Jag ska också dalla omkring lite, och undersöka vad det riktigt finns på WSC som jag missat. Jag har nämligen aldrig vågat ta mig an något annat än ledda passa och typ löpband där, och platser med fria hantlar och/eller maskiner är i stort sett helt främmande för mig. Utom den där ena avdelningen som är endast för kvinnor, come to think of it. I vilket fall som helst ska jag snoka runt lite.

Sen har jag en ny motivationskälla: Jag är anmäld till lajvet Last Will, där jag ska spela en fighter, som alltså är en typ av gladiatorkämpe i en påhittad framtid där folk sålt sin frihet. Och öven om jag inte på riktigt kommer behöva slåss mot nån, förstås, så skulle det ju vara fint att "look the part", och kunna övningsfigtas inlajv med/mot tränaren. Så, jag tänkte att jag skulle gå mitt livs första Bodycombat-pass nån gång under inkommande vecka :) Få lite idéer och sådär.

Foto: Lastwill (Lajvföreningen Ursula)

Hevanuhe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar