torsdag 29 maj 2014

Resultat?

17.2, dvs. ungefär 3,5 månader sedan gjorde jag en kroppsanalys på gymmet. Det gjorde jag pånytt igår. Det viktigaste som framkom var att killen som mätte mig sist uppenbarligen svängt om mina muskel- och fettprocenter, för annars skulle jag ha gått ner i vikt och inre fettmängd, men samtidigt ner i muskelmassa något enormt, och upp i fettprocent lika enormt. Så, även om resultatet då man svänger om de gamla siffrorna visar på en trevlig trend, så är det lite Blä att utgångstalen var rätt mycket sunkigare än jag trott :P

Muskelmassa: Förr 24,3 %, nu 28,1 %
Fettprocent: Förr 36,4 %, nu 33 %
Visceralt fett: Förr 6, nu 4.

Så heja mig, även om jag enligt tabellen varit över medeltalet i fettprocent och först nu kommit ner i övre gränsen :P Men kanske man nu inte ska stirra sig blind på medeltal, sånt brukar gå dåligt. Och nästan 4 % ökning i muskelmassa betyder nästan 3 kg muskler mer! Jiisus!
Jag tror minsann jag måste testa det här pånytt nån gång till hösten :)

Uppdatering:
Alltså, jag blir lite knäpp. Birre på gymmet så nog att deras våg på nåt sätt mäter allt kroppsfett och inte bara underhudsfettet. Och det hoppas jag verkligen, för annars skulle jag vara "obese" enligt många skalor :P Nej vet ni vad, det här var nog en rätt värdelös undersökning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar