söndag 11 maj 2014

Angående träningen, igen

Jag förväntar mig att min träningsmotivation ska få ett ordentlig uppsving när den där satans lappen bara gitter uppenbara sig i mitt postfack. Förrän dess försöker jag fundera på vad jag borde fokusera på såhär nu när det ännu är ett drygt år kvar (antagligen) innan jag rycker in. Jag kommer ha underhyreskort till WSC/Ladyline i centrum ända till slutet av året med början i juni, och kommer med andra ord ha tillgång till Vasas bästa ledda gympass. Det riktigt kliar i fingrarna på mig på jag tänker på det! Såg nyss att mitt nuvarande gym byter schema till sommaren, och det såg verkligt trist ut, så jag är glad att jag fick den här möjligheten.

Antagligen skulle det vara en idé att börja träna upp korsettmusklerna redan nu, med tanke på att mångas ryggar kör ihop sig. På många ställen talar folk också om att det ska vara bra att gå långa promenader med tunga ryggsäckar, så det blir kanske aktuellt i nåt varv, för att vänja sig vid tung packning. Och sen vet jag ju med mig att åtminstone armhävningar är min värsta bane, och något som verkligen kommer att ta tid att få fason med. För nog skulle det ju vara skamligt ifall jag sedan på plats och ställe var den enda som låg där med näsan i golvet och inte får gjort en enda ynka armhävning...

Nåja.
Istället för att skriva om hur min träning setg ut under den gångna veckan tror jag att jag ska börja med veckoutmaningar istället: Under vecka 20 ska jag åtminstone 5 morgnar börja dagen med en tidig långpromenad. Upp till bevis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar