tisdag 10 juni 2014

NiceRun 2014

I våras blev jag övertalad av en arbetskompis att komma med på nicerun, som är ett motionsevenemang för kvinnor som ordnas varje år i olika ändor av landet, och det brukar ordnas ett lag via jobbet (och då blir det gratis). Det gick av stapeln idag, och OJ vad roligt jag hade! Jag hade som mål att springa hela rundan (4,8 km) utan att gå, och det klarade jag av rätt galant, jag hade t.o.m. rätt bra fart på! Efter 2 km började det tunna ut i ledet lite (det var 3000 deltagare), och utan att jag kände mig som om jag ansträngde mig sprang jag förbi mänska efter mänska bara genom att hålla farten. Runt 3 km började det bli lite trögt med andningen, men jag tror inte en enda person sprang förbi mig de sista tre kilometrarna, och jag torde ha varit i mål nånstans bland de bästa 200, kanske? Jag hörde inte riktigt på. Inte heller vet jag min exakta tid, för jag visste inte att det fanns en klocka vid målgången, men det borde ha varit kring 25 minuter. Det skulle betyda en medelhastighet på 11,5 km/h. Det är ju jättebra för en så lång sträcka! :D OJ vad jag känner mig stolt! Sådär, med tanke på att jag sprang förra coopern på 2500 meter på 12,5 km/h. Heja heja!

Jag tror minsann jag borde börja ta tid på nån löprunda, och springa den en gång i veckan.

Efteråt var det picknick med jobbkompisarna, fräsch hälsomat och juice och sådär. Överlag en jättetrevlig upplevelse! Även om jag tyckte det mest var genant att se på Scandinavian Hunks, och det inte för att jag på något vis är särskilt pryd eller hämmad av mig. Men nåja, underhållning om inte annat :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar