onsdag 4 juni 2014

STJ 397

Oho, heja mig som helt missade 400-dagars-strecket. Nåjåå, kanske det inte är så mycket att "fira" än då det fortfarande ligger på tresiffrigt och kommer göra det i nästan ett år än :P Men i alla fall en liten milstolpe på vägen, första gången hundratalssiffran gick ner, wheeeeee.

Gick på första step-passet i söndags, fy fasiken så roligt ^^ Och svettigt! Ska nog försöka gå på step en gång i veckan i fortsättningen, om inte annat så för att hålla humöret uppe :)
Igår gick jag också på min första Bodycombat-timme någonsin! Hade hört så mycket bra om det från fler vänner o bekanta, så hade nog lite för höga förhoppningar, för jag tyckte inte alls att det var särskilt roligt :P Visst, tungt och fartfyllt och man fick låtsas att man slog nån på käften, men musiken var nu halvmjeh och koreografin var på nåt vis så simpel men samtidigt onödigt invecklad, och naturligtvis var det ju bara första gången men jag hade svårt att hänga med :P Men det heter ju att man ska ge det några gånger, så månne jag nu int prövar igen. Kanske det finns instruktörer som passar mig bättre på WSC, för den här timmen var på damgymmet. Överlag tycker jag timmarna är bättre på Brändö.

Intressant att hitta nya muskler i axlarna och armarna också :) Dessutom kom jag på mig själv med att utan att nu helt ge upp kunna köra armhävningsdelen i slutet av passet igår, om än helt och hållet på knäna. Kanske det ligger nåt i detdär i att träna magen och bröstmusklerna för armhävningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar