torsdag 26 juni 2014

Laihia, 28-29.9

Så anmälde jag mig trots allt, till en kurs som MPK ordnar i september. Jag velade lite, främst mellan plats och tid, för de ordnas lite överallt, men den som hade den mest passande tiden skulle varit i södra Karelen. Kanske nu int riktigt. Så, jag väntar nu på mitt bekräftelsemail ännu, men preliminärt så kommer jag i slutet av september att få en liten insikt i hur militärlivet skulle kunna te sig :) Saker som att få pröva utrustning och hantera olika typer av vapen, lite olika saker om kommunikation och transport och sådär. och så torde vi sova i vad-de-nu-heter-tält ute i skogen. Kursen är bara för kvinnor, och då specifikt för sådana som tänkt sig till frivillig militärtjänst. Det känns som en bra grej, för jag är nog mer än lovligt nervös för vissa delar, och det är kanske bra att få en absolut första wannabe-intro i lite mera avslappnad miljö. Sen går ju då allting förstås helt på finska på kursen, men det är ju ändå Laihia (= Österbotten), och jag vill mena att jag förstår flytande, så det ska nog gå bra. Utmana sig själv lite, typ.

Ikväll sticker jag förresten, tillbaka till staden där jag befann mig då jag startade den här bloggen. Det blir att återgå till hemmapilates, löprundor och påhittighetsträning i en par veckor nu då. Heja heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar