söndag 6 juli 2014

STJ: 1 vuosi

Idag är det ett år tills jag rycker in. 365 dagar. Även om jag inte fattar det riktigt än så börjar praktikaliteter bli verklighet - såsom det att jag här i veckan insåg att jag kanske inte alls kan delta i nästa års Ropecon eftersom det är tyå 3 veckor efter att jag ryckt in, och jag inte vet om jag har permission eller inte. På samma vis insåg jag här att jag ska på bröllop 2 dar innan jag rycker in, och att jag därmed bara kan delta i "det ena bröllopet" (internationellt par som firar i två länder). Så, fastän det nu inte påverkar mig alls än, så börjar det göra det så småningom, för jag måste ju planera framtiden på nåt vis...

Jag är för övrigt tillbaka i DK nu, och staden jag befann mig i då jag började den här bloggen och tänkte en massa militärtankar. Jag har också försökt upprätthålla nån typ av träningsrutin, och har åtminstone 3 av 7 morgnar kommit mig upp på morgonlenkki, samt fått in lite smygmotion. Kosten går det väl sådär med, för jag tycker inte jag vill vara för strikt då jag är ute och reser, utan striktheten får börja sedan då jag är hemma igen.

Tja, nåt mer hade jag väl egentligen inte att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar