måndag 28 juli 2014

Dagar till kurs: 25!

Efter lite velande bestämde jag mig för att anmäla mig till den där  kursen som går i Villmanstrand :) Eli "Intti tutuksi naisille", i slutet av augusti. Lite planer måste jag ju göra för min betalda semester, så varför inte. Kanske gör jag det till min tredje onewoman-journey, den här gången inom landets gränser..!

Foto från mpk:s sidor, tidigare års kurs
Så, till det är det bara 25 dagar kvar! Iiiihk :) Helt ny plats, en plats där jag helt garanterat får nytta av min halvdana finska, och där jag inte känner en pinne. Spännande! Såhär ser programmet för helgen ut (Och nej, en jaksa kääntää):

OHJELMA:
22.8.2014 (PE)

KLO 13.30 Johtajat ja kouluttajat saapuvat
KLO 15.00 Kurssilaiset saapuvat + varustaminen
Turvallisuusoppitunti
Moottorimarsii Taipalsaarelle
Maastoruokailu
Sulkeisharjoitus
Iltanuotio + egoaseharjoittelu

23.8.2014 (LA)

KLO 06.00 Herätys ja aamutoimet
Aamiainen
Lipunnosto
Sulkeisharjoittelu joukkueittain
Ammunnat alkavat (A-komppania aloittaa)
Koulutusta eri ohjelman mukaan
Ruokailu
Koulutusta eri ohjelman mukaan
Sotilaskoti paikalla
Ruokailu
Kenttähartaus
Iltapala
Sauna
Etsintäharjoitus

24.8.2014 (SU)
Klo 06.00 Herätys ja aamutoimet
Telttojen purku + majoitusalueen siivous
Aamiainen
Ryhmäkilpailu
Klo 11.00 Kutsuvieraat ja omaiset saapuvat
Sotilaskoti paikalla
Ruokailu
Marssiharjoitus
Ohimarssi ja lipunlasku
Paluumarssi Lappeenrantaan
Varusteiden luovutus ja palkintojenjako
Klo 18.30 Kotiutus

Så, en helt annan nedräkning nu då. För övrigt har jag gjort om min oanvända kam till "veckokam", och idag fick jag bryta bort en pigg, jääää :P jag skulle visat foto, men min kamerasladd är försvunnen och jag orkar inte kråta och föra över via laptoppen.

Sen har jag försökt samla lite jävlar anamma över helgen och bestämt mig för att nu får det vara nog med latande och gottande. Vettigt ätande så att jag nu i första hand får magen och huden och huvudet i skick, och i andra hand musklerna och konditionen. Ett år är en lång tid, men inte om jag bara skjuter upp allt för att det är för varmt, eller att jag inte hinner, eller orkar. Åtminstone imorse gick det bra, för jag kom mig iväg på första pump-passet sedan början av juni... Och efter helgen börjar semestern, så då ska jag åtminstone ha tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar