onsdag 23 juli 2014

Hyi hellettä

Hur det är tänkt att man ska hålla träningsmotivationen uppe i den här hettan förstår jag inte. Hur jag ändå kom mig för att orka igenom 30 minuter hemmapilates efter jobbet är ett ännu större mysterium :)

En grej som jag glömde skriva om igår var att jag ser så fram emot min "prepkurs", alltså kursen jag tänkt delta i som går i laihia i mitten/slutet av september. Nu blev dock så att jag var tvungen att avanmäla mig :/ Jag började se över schemat för min höst, och insåg att jag omöjligt kan önska tre helger i sträck ledigt från jobbet, och den här helgen var den minst viktiga, och den var den mittersta... de två andra gäller redan betalda spektakel, så de är liksom spikade. Men ja, så gick det med den saken i alla fall. Nu överväger jag att istället anmäla mig till nån av kurserna som går i augusti, men typ i andra ändan av landet, bara för att få lite action in i min semestertid :) Men om det blir av så lär ni höra om det :)

Sedan så kom jag mig iväg på en första ryggsäckspromenad igår, och det gick riktigt fint. Proppade ryggsäcken full med böcker, det blev Websters, alla min SoR och de engelska HP-böckerna jag äger, och det menade min våg att vore 8,2 kg. Inga enorma tyngder alltså, men om jag ska få det tyngre måste jag nu hitta på nåt knep, för den var seriöst proppfull... vattenflaskor? Bekväm ryggsäck har jag i varje fall, för jag fick mera varmt än ont i ryggen. Sen gick jag ju inte direkt långt heller, knappa 4 km bara, men jag ville mest pröva hur det var att gå med fullpackad rygga. Och visst kändes det att det var ryggmusklerna som bar en del, men inte så farligt. Sen är iofsig militärens packning flera gånger tyngre än 8 kilo :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar