tisdag 22 juli 2014

Bloggdiarré

Ni får ursäkta, jag lider för stunden av det motsatta problemet av att "inte blogga tillräckligt ofta". Mycket av tankarna just nu snurrar runt militärlivet, och då känns det bäst att ventilera det här, så inte andra får i nerverna av det på andra håll. Ja, och så såg jag om "Drakan"för typ femte gången här under min Danmarksvistelse. Snyggt gjord serie, jag rekommenderar verkligen.

Foto: http://res.cloudinary.com/kuva-api-production-eu-cld/image/upload/fl_keep_iptc/w_640,h_360,c_fill,g_faces/w_300/v1394203101/14-svyle-635225319733259c4d.jpg
Jag fick igår chansen att träffa en vän som ryckte in för 2 veckor sedan, och som varit hemma på permission. Han kom via mitt jobb och sa hej, och jag fick rufsa om det "nyklippta" håret och pröva lomaryggsäcken. Himla bekväm, ju. Som jag sa åt honom så är jag nog ganska jäkla avundsjuk att det är han och inte jag, samtidigt som jag nog är tacksam över att inte behöva springa omkring och svettas och stå i raka led i gassande solsken just nu, för jag lider helt tillräckligt mycket som det är i den här värmen. Men ja, jag fick också en inbjudan att komma och hälsa på till brigaden, och det var en inbjudan som jag glatt tackade ja till! Vi ska bara se när det blir av, kanske nån gång under semestern..? :) Skoj att få komma och se hur det ser ut där! Jag minns att jag var där på min äldre brors faned, men det enda jag minns var ärtsoppan, efterrätten, att han hamnat till skolan, och att det fanns några kvinnliga rekryter bland hans grupp.

Bild: http://is12.snstatic.fi/img/978/1288465391284.jpg

Bara solen skulle gå ner lite lägre tror jag att jag ska ta och pröva på min första promenad med ryggsäck - något jag funderat på att göra för att vänja mig vid att gå med packning. Nu har jag ju inte nån rinkka eller liknande, men lite tyngd får jag väl i min sportryggsäck åtminstone, och jag får väl börja mjukt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar