måndag 29 juni 2015

En vecka kvar

Om en vecka sitter jag på bussen. Huhhu. Sista måndagen i det civila idag, då.

Jag skulle egentligen bara skriva om en sån sak att jag hittade ett bra dokument på milins hemsidor, där alla möjliga diagnoser och krämpor finns uppräknade, med rekommenderad klassificering till. Jag kollade naturligtvis upp alla punkter som kunde gälla mig, och kom fram till följande:
  • Eksem som inte är för allvarliga, och som inte påverkar funktionsförmågan (selviytymiskyky?) är inte ett hinder för att få A-papper
  • Närsynthet klassas utgående ifrån hur dålig syn man har. Det finns dock möjlighet att klassas annorlunda än rekommendationerna genom t.ex. motivation. Så, det finns hopp :)
  • Depressionstabellen var svår att läsa, för som jag uppfattade det var alla versioner sådana som skulle ge typ E-papper... men ingen av dem passade in på mig, åtminstone inte mera. Så, vi får hoppas att jag kan prata mig igenom det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar