onsdag 24 juni 2015

Träningsfiasko

Heh. Det har regnat hela dan här i Vasa, men jag tänkte ändå försöka trotsa vädret och kolla min coopernivå. Det gick helt okej tills jag var framme vid sportplan - halva banan var under vatten... :P Envis som jag är ville jag ju inte ge upp utan att ens försöka, men efter ett varv kunde jag inte mycket mer än skratta - jag sprang i säkert 20 cm vatten vissa delar av banan, och kände mig mer som lotsbåt än en mänska! Trots det sprang jag ändå "en halv cooper" (6 minuter) i "2400 m"-tempo - dvs. 1200 meter på 6 minuter. Mitt personbästa är ca. 2550, så det vore ju skoj att försöka komma upp i det ens, före inryckning. Men som det lät på R igår så är redan 2500 riktigt najs :)

Sen kom jag mig för att testa var nivån ligger på konditionstestet också - Jämfotahoppet har blivit mycket bättre; Senast 127, nu 152! Det är så jäkla mycket med teknik i detdär. Så, där ligger jag nu på tyydyttävä. I situps har jag runt samma resultat som sist, dvs. 40, och armhävningarna har kanske t.o.m. gått bakåt... vete fan vad jag ska göra åt dem än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar