onsdag 1 juli 2015

4 dagar, 8 timmar

Alternativt, ganska exakt 4 dagar tills jag stiger på bussen. Det börjar bli så löjligt små siffror att jag inte riktigt själv förstår det. Två morgonskiften, två kvällar som är ganska schemalagda, samt två dagar som rätt långt går till resande och bröllopsfirande. Sen. Huhhu.

Igår bakade jag muffins till jobbet, för att... ööh, "fira" att jag åker på "ledigt". De blev fula, både för torra och för kladdiga, och alltför få. Så brukar det bli med mitt bakande. Nå, jag ska ta och köpa lite frukt eller nåt till, och föra det dit redan idag, så folk kanske hinner säga hejdå.

Igår var jag också på lunch med föräldrarna, för att hinna säga hej åt dem förrän jag sticker. Det var lite fint att höra att "faffa skulle nog ha varit så stolt", det är inte något jag tänkt mig att höra. Nå, min faffa var med i kriget, kanske det inte är en alltför ologisk tanke, ändå.

Sista "igår":et är att jag igår hade tänkt fara till simhallen för att träna, och därtill kolla var jag ligger med kravet att kunna simma 200 meter på 5:30 minuter. Det blev inte av, för när jag kom fram stod det "huoltoseisokki" på dörren, trots att jag tyckt att jag kollat så noga på simhallens hemsida. Pöh. Nåja, int då. Int sku ja ha vela heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar