måndag 13 juli 2015

En vecka i ett stycke

Nu har jag och de kvarvarande 4 rekryterna i stuga Vasa överlevt en vecka i det militära. Och det i ett och samma stycke! Även alla 5 tjejerna i andra stugan är kvar, men det finns en risk att E åker hem, lite beroende på kvarvarande utbildningsalternativ.

Det är svårt att sammanfatta den gångna veckan. Vi har börjat få striktare regler; inget rättande av klädsel i formation, mindre yrande (förhoppningsvis) och mera krav på att vi själva ska minnas alla minutfunktioner. Det funkar bra, och den här veckan behöver vi heller inte städa damvessan 2 ggr/dygn, så det känns lyxigt ^^. Dessutom har vi fått börja gå i fri formation hem från maten, och i lördags slapp vi till Sode riktigt snabbt dessutom. Bara 4 morgnar till, så åker vi på permission för första gången - jee! Det ska bli knäppt att röra sig i militära kläder utanför brigaden...

Lite sönder har jag dock hunnit vara. I lördags, då det var anhörigas besöksdag, satt jag kanske en halvtimme på duschgolvet och grät, för att jag kände mig så ensam då Alla Andras flickvänner och föräldrar var här. Alla andra hade nån att krama och jag typ, agerade bihang. Det var så dumt, för jag skulle kännt mig jättefånig om nån kommit hit ända från Vasa för att hinna umgås typ 3-4 timmar, men det blev så annorlunda då det plötsligt fanns en massa civila på vårt privata område... Men det blev bättre då jag fick umgås med E och partner och moster och blev riktigt bjuden på munk och kaffe :3 Och sen ännu bättre då alla civila stack :P

Sen idag hade jag en liten inre strid då jag blev superstressad av att jag fick 1 minut på mig att göra det som vissa fick 10 minuter till då vi hade skjutövning, för att jag råkade vara sist. USCH vad jag var arg, för jag fick inte ens ihop min stägä ordentligt utan var tvungen att be min stugförman göra det åt mig så jag skulle hinna. Nå, jag fick det fixat senare på dagen, så no panic. Kokade nog ändå igenom hela föreläsningen efteråt, som passande nog handlade om aggressionskontroll...

Nåjåå. Imorgon ska vi vara på skjutbanan hela dagen, så jag ska väl försöka sova så småningom. Igår sprang jag för övrigt dp-länken för första gången, gick min första (korta) marsch och åt min första Sputnik :) Wheee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar