måndag 20 juli 2015

Första loman

Nåja. Det här med uppdaterandet av bloggen har hamnat i skymundan sedan det hela satt igång, av förklarliga skäl. Under vardagskvällarnas fritid vill jag inte riktigt alltid ligga och författa, och här under riktiga ledigheten har jag nog bättre saker för mig... Nu har jag dock en femton minuter på mig förrän jag ska iväg på kaffe, så jag ska ventilera lite tankar!

Vår första helgpermission blev en förlängd sådan. eftersom vi fick (hamnade att) ta ut vår första brigad-HL idag måndag, och behöver därmed vara på plats först ikväll 23.59, med speciella pampasrättigheter gällande tiden. Bussresan upp gick bra, jag och P satt och pratade skit, och sen mötte H mig vid busstation. Lördagen gick åt att sova länge, se på film och äta godis, samt bada bastu och skippa en utegångskväll. Jag hade tänkt fara ut och dansa, men då det var dags att bege sig hade jag somnat på Z's säng av ren utmattning, och jag skjutsades istället hem till min säng. I går på söndagen sov vi ännu längre (vaknade 11.30...), degade en massa, lagade mat och skippade kvällens planer på sommarteater. Istället såg vi mera film, jag läste en massa, och fixade med byråkrati. Skönt så. Nu idag ska jag träffa en kollega, och sedan Z för kaffe, samt besöka apoteket och skaffa lite stuff jag behöver.

Jag har njutit av att få sova länge, äta långsamt, och äta vad jag vill! I lördags hungrade jag efter getostsallad så vi åt ute, sen till kvällen vankades det takeawaysushi, och igår till lunch gjorde vi hemlagade halloumiburgare, av vilka det blev rester som jag ska äta före bussen avgår ikväll. Om Nom. Nog gick ju helgen fort, och då var det här ändå en en dag längre permission än vanligt. Nå, bara 4 dagar tjänst till nästa loma, och den tror jag kommer tillbringas i hemhemtrakterna, för alla lär vara så upptagna i Vasa nästa helg.

Om jag hinner och orkar ska jag skriva lite om de gångna två veckorna ännu ikväll, men jag lovar inget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar