torsdag 9 juli 2015

Hälsningar från kasernen

Tjohej :) ikväll fick vi första riktiga kvällsfritiden, så jag ska väl skriva en par rader åtminstone. Mer än så orkar jag nog inte via telefon, kan kanske skriva mer hemifrån sedan...

Nå. Man finner mig numera på Pionjärkompaniet, i stuga Vasa, tillsammans med 4 andra kvinnliga rekryter och en kvinnlig undersergeant. Vi kommer dock bli en person färre imorgon eller till helgen, då en tjej åker hem. De andra i stugan är trevliga och det verkar också finnas en hel del trevliga män på plats. Även om nu måånga är väldigt unga och "acting their age" :P Men jo, nu på fjärde dagen vågar folk tala lite mer med en också.

Hittills har vi haft mycket grundläggande skolningar, ätit helt jävla massa (vi äter hela tiden!), städat ganska sabla mycket, och nu idag har vi börjat få utöva sluten ordning, gå i takt, jäpittää, och hälsa på överordnade. Det var för att vi besökt sjukis idag. Före det skulle vi tydligen ha dött om vi t.ex. stått i grundställning ;) Men jo, sådär riktigt superstrikt är det nog inte, iom. att vi inte behöver ha nån pinkkapunkkagranskning ens... Men i vår stuga viker de flesta iaf, för att det känns som man missar något annars :P Det är ju en sån där grej som man hört alla karar tala om. Men vi, vi hann vika EN före enhetschefen meddelade att pionkken inte viker punkkor längre. Hmpf. Samma med att dejouren checkar gradbeteckningar. Nope. Not here. och jag som så gärna skulle!

Nåja. Vi slipper hem om en dryg vecka (andra helgen), och då blir det brigad-HL på måndan, så jag hinner t.o.m. vara hemma en par dagar innan man ska tillbaka..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar