tisdag 28 juli 2015

Övernattningsövning

Förra loman orkade jag inte skriva alls och kommande loma lär jag inte hinna. Därför uppdaterar jag lite punktvis idag:
- Jag har fått min första utbetalning av dägädollars
- Jag har besökt Idrottshuset och gymmat
- Jag har haft besök av Harald! Jee!
- Jag har skjutit riktigt bra stående
- Jag har svettats i gasmask
- Vår aspirant är najs
- Imorgon har vi övernattningsövning för första gången
- Nästa vecka har vi mulliläger

Slutligen bjuder jag på lite ångestpoesi från PTA-bussen
(Helt icke-milirelaterat egentligen)

När tankarna tar över
då gråter jag i damduschen
döljer tårarna under svett
och tillbringar den tysta timmen i tystnad
men går rastlös i Pionkens korridor mitt i natten,
och hyperventilerar i städskrubben.

Jag stillar min stirriga själ
med att stryka soldaten i sätet framför över det korta håret,
som vore han en trött katt
och jag svältfödd på närhet.
Jag ser en mörkhårig pionjär länge i ögonen,
ler en sekund för länge
och ångrar ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar