tisdag 14 januari 2014

Ge mig ett A!

Tjohoo! Jag kom nyss hem från läkaren med ett stort fint A på läkarintyget ^^ A-papper for the win!

Smidigt och bra gick det också, trots att det är fan så kallt ute. Först fick jag gå till sköterskan, som vägde och mätte och kollade färgseende. Jag testades också vad gäller synen, och jag kisade mig igenom första och andra raden och sen såg jag inte ens tecknen... hmmm...

Sedan in till läkaren. Nervöst. Jag fick svara på frågor, och så fick jag ta av mig skor, strumpor och skjorta. Hon såg på mina sönderskrapade armar och hals och snörpte lite på munnen. Mina atopiska exem har alltså varit värre än vanligt den senaste veckan, och jag har kliat. Satan ändå! Men vi pratade oss förbi det :) Sen fick jag gå på tå och böja mig framåt och sådär, och så printade hon ut ett papper åt mig. Först då kom hon på att synen som var angiven på kontrollen var MED glasögon, och så höjde hon igen på ögonbrynen. "Ifall jag tappar dem i en stridssituation" och allt det där som ju nog är helt sant. Men hon sa ändå att hon kan ge mig A-papper ifall jag verkligen vill ha det, och sen kan jag vara förberedd på att kanske bli omklassad av läkaren i militären, antingen pga. synen eller huden.

Men vad spelar det för roll? Jag fick A-papper!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar