söndag 5 januari 2014

Träning, vecka 1

Mmmmhm, jag kan inte direkt påstå att förra veckans träning var nån riktig höjdare. Såhär blev det:

Måndag: Pump 60 min
Tisdag: Inget (Nyår, sprang omkring på ärenden)
Onsdag: Inget (gymmen stängda)
Torsdag: Inget (började jobba, hann inte fastän jag velat)
Fredag: Inget (samma ursäkt som torsdag)
Lördag: Inget (och heller ingen ursäkt)
Söndag: BodyBalance 60 min.

SVAGT, tjejen. Men nå, det var inte pga. lathet utan främst pga. tidsbrist. Tidsbristen berodde dock mycket på lathet eftersom jag haft grymt svårt att vänja mig vid att stiga upp om morgnarna... Att snooza i tre timmar är en konst, I tell you. Imorse hade jag det nere i 9 minuter, och kom mig alltså faktiskt upp 08.09. Imorgon ska jag vara i skolan samma tid... Puh. Får försöka gå o lägga mig i tid ikväll.

Insikter i träningen:
- Jag ska återuppta Pilatesträningen här hemma. Det är ett huippu sätt att börja morgonen, särskilt som jag kör ett ytterst basic program som man knappt blir svettig av. Nånstans ska man börja igen :)
- BodyBalance är inte min grej. Far jag på ledd träning vill jag känna att jag svettas av ansträngning och inte av värmen i salen.
- Jag har nu endast 5 dagar kvar av mitt hyrda gymmedlemskap, och ska börja fundera på alternativ... och den sista veckan ska jag pröva på saker jag inte gjort förr, eller på länge, såsom Attack och BodyJam :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar